tirsdag 31. januar 2012

Dialektar og andre viktige ting

Nå har dei med alt vetet funne ut at Rogalandsdialekten e så stygge. Eg kjenne kor lett eg lar meg provosera. Va det ikkje sagt av nåken så ikkje eige særpreg sjøl? Javisst e østlandsdialekten lette å forstå, det e jo fordi me e blitt fora med den heile livet. Men det finnes ikkje sjel i det så dessa avdanka gamle komikarane framføre. Må innrømma at eg såg ikkje programmet. Litt på grunn av at eg syns humoren te Eia og kompani e mislukka totalt.... Det goda med alle desse nyhetsoppslagå om stygge dialekt e at det betyr at det ikkje har hendt nåke særlige tragediar ellers i landet så e verdt å skriva om.

Men livet e for kort til å irritera seg øve bagateller. I mårå e det andre ting så enten gleda eller irritera.

F.eks så håpa eg at skiskyttarane te Norge snart får ting te. Eg syns det e den mest spennande vinteridretten. Det e herligt å ligga litt slappe på sofaen under teppe med ei skål med sure føter og lakris og bare ta inn ..... Lure på om Bjørndalen begynna å bli litt gammale nå?

Ellers så såg eg sponsorgeneralen Jakob Lund på TV i dag. Det var meste så eg såg tårer når han snakka så varmt om Jæren. Him te røtene vil de fleste, sjøl dei med stygge dialekt ....

Nå starta me på februar. I år gir me alle med månedslønn ein gratis dag te arbeidsgivaren vår. Mon tru om de vett å setja pris på skuddåret???? Dugnadsånda lenge leve!!!!
Så e det jo bra at me HAR et arbeid å gå til. Men som alt anna så e det ikkje så lett å setta pris på det me har. Eg tenke sjelden på at eg e heldige som e friske før eg kjenne vondt ein eller anna plass.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar