torsdag 15. mars 2012

Frisk eller sjuk?

Vel, det ska jo vara muligt å kjenna på skrotten om ein e frisk eller sjuk. Men så e det sånn at når ein e usikker på om det e nåke så e spinngale, elle om det e reinspikka hyponkonderi, så kan alt skje.

Sjøl har eg hatt antydningar i lang tid på at håve ikkje va heilt godt. Det har kanskje dei rundt meg funne ut for lang tid siden, men ...

Eg har då sett for meg et utall av scenario: Ernst så leve de glade dager på forsikringspenger itte meg. Det hadde han for så vidt fortjent, for han har jo hatt sine utfordringar med meg i livet. Det var jo ikkje det værsta då. Men eg e ikkje klar for det ennå.

Men e me sjuke, så må det doktor te. Kjenne dåke te ka så skjer itte me har bestilt legetime? Det e heilt forbannt. Når me endeligt har fått summa oss te å bestilla denne timen, så forsvinne alle vondtane. Dette skjedde jo med meg. Eg føle meg som ein idiot der eg sete friske og goe på venterommet i lag med dei med krykker og plaster og hoste og alt så e. Tenkte et øyeblikk på å stikka av, sånn at de kunne få komma te dei så trong denna helsetenesten. Men me e jo godt oppdradde, så eg venta på innkallingå.

Vel inne sjå doktoren gjorde eg det lett for han: eg forklarte symptomå, og så fortalde eg han også at det egentlig ikkje va nåke å bry seg om, siden eg å hadde komme på ka så hadde gitt meg vondtane og kos me sko helbreda di. Det må jo vara greit for fastlegane å få litt enkle pasientar å ta seg av og. Nå ska seiast at han va medfølande og hadde forslag til løysningar så sikkert e gode. Og ikkje sa han at eg va ein tosk heller ... Men eg kjenne litt håveverk nå ...

Men kaffor e det sånn atte me blir friske når me har fått bestilt den timen hos doktoren????

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar