tirsdag 26. januar 2016

Tirsdag, e det ein goe dag?

Dette e dagen itte mandag og dagen før midt i vekå. Liksom ein ingentingdag. Ikkje trenge me rydda itte helgå. Det gjorde me i går. Ikkje trenge me gjera klar te helgå. Det e for tidligt. Så då e det meste litt vakuum...

Oppgavene e der. Men di friste ikkje. Eg har nå gjønåført pliktløpet mitt på omtrent 40 minutt. Godt ka så e gjort, og lungene sette pris på friske luft.

Nå e eg og igang med å trena sjelå. Eg har lasta ned Appar med Mindfullness. Så eg velge den varianten der eg kan ligga på sofaen og pusta i frå tå til topp. Det e den mest behagelige. Eg har og kjøpt ei lydbok i samme sjanger, men eg finne ikkje den igjen på Paddå.... Eg trur det vil gjera meg godt med nåken triks te å samla tankane. La de dårlige leva sitt eget liv og la de gode få øveta. Lika Fugelli sin oppfordring om å gi litt meir F. Bare det at det e så mange tankar i min knott at av og te blir det full krasj når de møtes i ein sving. Men alt blir bedre med trening har eg høyrt. Sånt kan me jo bruka tirsdager te.

Eg pleie å skylda på katten at eg ikkje rydda på soverommet. Men nå når det e vårstemning ute så vil katten og ut. Så det e egentlig bare å gi på - elle ska eg venta te nærmare helg? På min vandring i dag var eg innom litt tankevirksomhet på den kommande vårånnå. Planar, planar. Men det e så tungt å spa i denna leirjordå vår at det kan lett stoppa opp som planar. Men eg lure på om eg sko henta nåken Appar om hagearbeid. Godt ka så e på plass.

Kanskje eg beint fram heller ska sjå på kalenderen. Ta meg ein tur i kjellaren for å rydda på plass all julepynten som e feilplassert der.

Tenk så heldige eg e som kan tulla vekk ein heilt alminnelige tirsdag!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar